Our beloved Aya passed away / איה היקרה שלנו נפטרה

איה האהובה שלנו הלכה לעולמה ב-20 בפברואר 2019. החדשות העציבו וזעזעו את בני משפחתה, ידידיה ורבים מעמיתיה, תלמידיה, מיועצים במעבדה הסטטיסטית בטכניון, ועוד רבים אחרים שאיתם היו לה קשרים חמים של שנים ארוכות.
בלוג זה הוקם בשנת 2008 כדי להנציח את פרישתה של איה מהטכניון. היא שמחה לקרוא את ההודעות היפות שנכתבו על ידי רבים כל כך מאלה שהיא נגעה בחייהם.
בזמן עצוב זה החלטנו לפתוח מחדש את הבלוג לכתיבת סיפורים לזכרה, כאנדרטה וירטואלית. אתם מוזמנים "לשמוע" על חייה ותרומותיה הנפלאות של איה ולשתף בסיפוריכם שלכם

Our beloved Aya passed away on Feb 20, 2019. The news has saddened and shocked her family, friends and many of her colleagues, past students, mentees, advisees at the Technion statistics lab, and so many more with whom Aya had wonderful life-long relationships.
This blog was created in 2008 to commemorate Aya's retirement from the Technion. She was delighted to read the lovely posts contributed by so many of those whose lives she touched.
In this sad moment of Aya's passing away, we decided to re-open the blog for posts, serving as a virtual memorial. We invite everyone to "hear" about Aya's life and wonderful contributions, and to share your stories.

Friday, March 22, 2019

לאיה, לזכרה - מאת עפרה ברנט From Ofra Barnett

לאיה, לזכרה.

כל כך הרבה דברים נפלאים נכתבו כאן על איה, האדם, האשה, המדענית, הסטטיסטיקאית. לכל אלה אני מצטרפת. רציתי קצת להוסיף, ולהודות, על 'חווית איה' שלי.

איה היתה המנחה שלי לתואר שני ותואר שלישי (1991-1998) בטכניון. הכל התחיל בסמינר על ניתוח שרידות, ובהשראתה של איה מתחום הדיאגנוסטיקה של מודלים פעלנו לתרום כאן והתאהבנו בתחום. דלתה של איה, היתה תמיד פתוחה, תמיד בחיוך, ולמרות שלל עיסוקיה, אף פעם לא עסוקה מידי בשבילי. איה עודדה אותי להציג בכנסים בסטטיסטיקה. לא פעם, כשנפגשנו, גם שנים רבות אחר כך, הזכירה לי איה כמה גאווה הסבתי לה בעומדי, בהריון, על הבמה ב-Leuven בלגיה, מרצה על עבודת המסטר. שני ילדי, עדו ורוני נולדו במהלך הדוקטורט, שלא יכול היה להיות מושלם ללא אמונתה ותמיכתה המלאה.

כל השנים, ילדי היו שמחים בכל פעם שאני חוזרת מביקור אצל איה ואלישע, כי איה תמיד דואגת לשלוח להם מהעוגות שהם מאוד אוהבים.

כה הרבה למדתי מאיה. גם, שלא משנה כמה פעמים כבר שמעת על נושא מסוים, תמיד אפשר ללמוד דבר מה חדש מכל מרצה. השקפים של איה הם מודל עבורי. איני שוכחת את הביקורת הבונה שקיבלתי מאיה שכמרצה, נכנסה לכיתה בה תירגלתי בשנתי הראשונה. אני מעבירה שיעור זה הלאה באהבה.

גם אחרי סיום לימודי עבדנו יחד. שימשנו יחדיו בתפקיד Independent statistician של Data Monitoring Committee של ניסוי קליני. גם, שמחנו תמיד לעדכן ולהתעדכן בנושאים חדשים בהן עסקנו.

לפני 28 שנים נפגשו דרכנו, זכיתי להיות תלמידתה של איה וקיבלתי עוד בית אוהב גאה ותומך, שתענוג היה לי לבוא לבקר כל השנים.

אינני מאמינה שאת לא כאן. החיוך, העיניים הנוצצות וההתלהבות שלך ממשיכים וימשיכו ללוות אותי תמיד.

באהבה,
עפרה ברנט

No comments: