Our beloved Aya passed away / איה היקרה שלנו נפטרה

איה האהובה שלנו הלכה לעולמה ב-20 בפברואר 2019. החדשות העציבו וזעזעו את בני משפחתה, ידידיה ורבים מעמיתיה, תלמידיה, מיועצים במעבדה הסטטיסטית בטכניון, ועוד רבים אחרים שאיתם היו לה קשרים חמים של שנים ארוכות.
בלוג זה הוקם בשנת 2008 כדי להנציח את פרישתה של איה מהטכניון. היא שמחה לקרוא את ההודעות היפות שנכתבו על ידי רבים כל כך מאלה שהיא נגעה בחייהם.
בזמן עצוב זה החלטנו לפתוח מחדש את הבלוג לכתיבת סיפורים לזכרה, כאנדרטה וירטואלית. אתם מוזמנים "לשמוע" על חייה ותרומותיה הנפלאות של איה ולשתף בסיפוריכם שלכם

Our beloved Aya passed away on Feb 20, 2019. The news has saddened and shocked her family, friends and many of her colleagues, past students, mentees, advisees at the Technion statistics lab, and so many more with whom Aya had wonderful life-long relationships.
This blog was created in 2008 to commemorate Aya's retirement from the Technion. She was delighted to read the lovely posts contributed by so many of those whose lives she touched.
In this sad moment of Aya's passing away, we decided to re-open the blog for posts, serving as a virtual memorial. We invite everyone to "hear" about Aya's life and wonderful contributions, and to share your stories.

Friday, March 1, 2019

הספד של ארזה רון, חברה במשך שנים רבות

איה חברתי האהובה והיקרה,
מכתב אחרון, למעשה, אחד אחרי אחרון, אותו כבר לא תוכלי לקרוא, לענות לי ולעודד אותי.
לפני שלושה ימים, קבלתי דוא"ל ריק ממך, לו צורף מסמך "רשימת מיילים להודיע" הבנתי מה היא כוונתך, אך לא ידעתי  עד כמה מהר אצטרך להשתמש ברשימה, כדי למלא את משאלת של איה.  אתם, "מרשימת המיילים להודיע", הנכם המכותבים ב- CC במכתבי האחרון לאיה.
עקבתי  מקרוב אחר מצבך וידעתי, כפי שאת ידעת, שגופך המותש מחוליים רבים לא יוכל להחזיק מעמד עוד זמן רב. אך רציתי בכל כוחי ובאנוכיות שתמשיכי בחייך כדי לא לאבד אותך.
היית עבורי מושא להערצה, על יכולתך להמשיך בחיים חברתיים, משפחתיים, ומדעיים מלאים ולעסוק בהנאה ובהצלחה במחקר, זאת למרות הסבל הפיזי שהסבו לך מחלותייך.
אני שמחה שהשמעתי באוזנייך, בחייך, את הערצתי אלייך מספר רב של פעמים.

ולכם המכותבים, "מרשימת המיילים להודיע" אשר את רובכם  איני מכירה, אני רוצה לספר שאיה נפרדה מהחיים בשלווה וללא טרוניות . היא ברכה על 79 שנות חייה שלדבריה היו נהדרות.
לאחר פרישתה, לפני 12 שנים, איה המשיכה בפעילות אקדמית מלאה, ללמד, לנהל מעבדת מחקר בסטטיסטיקה  לעזור ולהשתתף במחקר עם עשרות חוקרים, משטחי הרפואה ושטחים נוספים אחרים. היא הבטיחה לספר לי על חברת הזנק שהוצע לה להצטרף אליו, אך לא הספקתי ללמוד עליה. שלא כמקובל עבור חוקרים אחרי פרישה, איה  זכתה בקרנות מחקר תחרותיות ופרסמה מאמרים רבים בעיתונים  נחשבים, וכל זאת בהיקף שלא היה מבייש איש אקדמיה צעיר בשיא הקריירה.  לא תמיד היא זכתה להתייחסות הראויה להישגיה, אך בגדלות נפש מחלה גם על כך. לפני שלושה ימים הגישה הצעת מחקר אותה סיימה לכתוב ולערוך.  מחקר אשר אותו לא תוכל כבר לבצע.
לי היא כבר חסרה.